Alle IT-ers kennen ITIL, maar weinigen beheersen het ook. ITIL is namelijk
niet alleen een mooie handreiking, maar ook omvangrijk, complex en
niet concreet. En zo is het ook bedoeld, men zegt ook zelf “adapt
and apply”. Invoeringen vinden vaak onder leiding van specialisten
plaats, maar worden daarna door het eigen management toegepast. En
dan blijkt het in de praktijk heel moeizaam te gaan. Vaak krijgen
dan de medewerkers of de tools de schuld, maar daar ligt zelden de
oorzaak.
ISM is de manier om ITIL toegankelijk en toepasbaar te maken. In
ISM zijn de 34 ITIL practices en processen teruggebracht naar slechts
7. Samen met het besturingsmodel biedt ISM niet alleen een eenvoudige
faseerbare inrichting, maar ook een complete aanstuurbare werkwijze
van de gehele IT-organisatie. Het compacte model is logisch en goed
toepasbaar. Alles in ISM is gericht op het realiseren van customer
value door het faciliteren van de professionals met een moderne agile
werkwijze. ISM wordt ondersteund door een groot aantal producten
diensten waardoor de IT-organisatie haar focus op de dienstverlening
kan richten.
In deze whitepaper vind je onder andere: